Vietnam, je bent geweldig <3 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van jelmerisweg - WaarBenJij.nu Vietnam, je bent geweldig <3 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van jelmerisweg - WaarBenJij.nu

Vietnam, je bent geweldig <3

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg

24 Februari 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zo, na een paar weken leek het me wel weer tijd voor een nieuwe blog! Er begonnen al mensen te vragen naar een nieuw verslag, maar ik heb er gewoon nog geen tijd voor gehad. Ik krijg hier zo veel nieuwe indrukken, die moet ik altijd even goed verwerken voordat ik ze kan verwoorden in een blog. Ik vond het erg leuk om jullie reacties te lezen trouwens!! Vooral Job bedankt voor de tips, heb zsm een apotheek gevonden gelukkig.

Ik ben nu in het zuiden van Vietnam, na een paar weken even helemaal weg van de vele andere backpackers. Voor het eerst ook aan een strand, daar was ik wel aan toe zeg! Zo veel gedaan die eerste weken, dus vind het niet erg om even rustig aan te doen. Reizen is soms zwaarder dan je denkt! Ik moet de hele tijd op de foto met allemaal Aziaten die mij op Van der Sar vinden lijken. De eerste paar keer is leuk, maar ik ben het nu wel een beetje zat... Ik probeer nu zo min mogelijk oogcontact te maken met de lokale bevolking, zodat ik daar geen last meer van heb.

Maar goed, de eerste paar weken waren GE-WEL-DIG. In Hanoi zat ik in een gezellig hostel met veel Nederlanders. Hier heb ik voornamelijk veel bier gedronken, want ook dat is hier heel goedkoop. Ook ben ik met een boot mee geweest met allemaal gekke Australiërs en hebben we voornamelijk genoten van het lekkere weer. Ook hebben we het strand grondig geïnspecteerd op momenten dat de boot daar in de buurt was. Na 2 dagen was het gedaan met de pret en ben ik weer naar het hostel gegaan en veel van de stad gezien. Wat is het een drukke stad zeg, Groningen of Sneek is er niks bij (zie selfie). Ook weer heel veel Nederlanders ontmoet! Ik ben er achter gekomen dat het over het algemeen wel echt de leukere Nederlanders zijn die op reis gaan.

Na Hanoi uitgespeeld te hebben (je schijnt het pas echt uit te spelen als je 10 dagen diarree overleefd hebt), ben ik met de bus naar Hoi An gegaan met 3 mensen. Onderweg heb ik heerlijk genoten van de radioshow die Koen, Yannick, Roy en Hisse voor me gemaakt hebben. Wat een grappenmakers zijn dat! Om me voor te bereiden op mijn bezoek aan Hoi An heb ik ook lekker mijn Lonely Planet doorgebladerd. Op basis hiervan heb ik veel dingen bezocht, zoals het oude centrum en geweldige tempels. Ook heb ik hier een fietstocht gedaan, leuk he! Dit zie je op mijn andere foto. Het was ongeveer 2 uur fietsen.

Hierna ben ik in m'n eentje verder gereisd naar waar ik nu ben, lekker rustig aan het strand. Helaas kan ik dat niet aangeven op het kaartje, waarbenjij.nu kent alleen de standaard plekken. Maar ik ben natuurlijk weer ergens hipster aan het zijn haha!

Het leek me leuk om de blog deze keer af te sluiten met een paar leuke feitjes waar ik tijdens mijn reis achter ben gekomen. Dit soort kleine dingetjes zetten me wel aan het denken over het 'normale' leven in Nederland!

- Het land Vietnam heeft de vorm van een S.
- Je kan hier na het stappen ook gewoon een kapsalon halen.
- Vietnamezen hoeven helemaal geen vitamines binnen te krijgen omdat hun nationaliteit er al zo veel op lijkt! Raar he...

Ik hoop dat jullie er wat van opgestoken hebben. Het heeft mij ieder geval aan het denken gezet. Net zoals zoveel hier..........

Ik ga weer aan het strand liggen, groetjes.

  • 24 Februari 2017 - 18:18

    Sly:

    Wat heb je toch een leuke schrijfstijl! Geniet ervan kerel.

  • 25 Februari 2017 - 09:28

    Een Random Tante:

    Ben je wel voorzichtig! Je moet wel uitkijken met die buitenlanders!

  • 07 April 2017 - 00:40

    Carlos:

    Slappe, tijd voor meer verhalen!

    P.S. Heren 1 is kut!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Actief sinds 20 Jan. 2017
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 6873

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 01 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: